Ik kan niet op het internet

Ik kan niet op het internet

Je wil iets opzoeken op het internet, maar je hebt geen verbinding. Vervelend toch?

Er zijn verschillende oorzaken die aan de basis kunnen liggen van problemen met je internetverbinding: Verkeerde netwerkinstellingen, fouten van hardware of software in de router, storingen bij de Internetverdeler, verkeerde configuratie van je IP-adres, verkeerde connectie van netwerkkabels, (tijdelijke) blokkering van de verbinding door een Firewall, etc.

Wat kan je hieraan doen?

Controleer eerst of je WiFi-functie is ingeschakeld op je PC – laptops hebben vaak ergens een knop die je kan indrukken. Controleer de status van het icoontje voor je netwerk. Wanneer er een geel uitroepteken staat dan heb je gedeeltelijke toegang tot het internet of misschien wel helemaal geen toegang.

Wanneer internet geactiveerd is en je toch geen toegang hebt, neem dan contact op met je internetprovider.

Werkt het internet niet, controleer dan of de kabels niet zijn losgekomen en of WiFi wel degelijk is ingeschakeld. Probeer ook eens om de router terug op te starten. Wanneer dit het probleem niet oplost, ga dan naar Start en typ “cmd” in de zoekbalk en klik op “Enter”. Je zal dan een zwart venster op je scherm krijgen, daarin typ je “ipconfig / release” en dan “ipconfig / renew”. Werkt het internet na deze actie nog steeds niet, bel dan je internetprovider.

Nog hulp nodig? Neem dan contact op met onze professionele Helpdesk. Zij helpen je graag verder.

Heeft u uw antwoord hier niet gevonden?

Office-IT - cloud & managed service provider

Lammerdries Zuid 17D

2250 Olen

014 94 60 03 | 012 46 60 03

Armand Segerslei 118

2640 Mortsel

03 446 60 03

Maatschappelijke zetel

Buizerdlaan 20
2100 Deurne

Contacteer ons

Remote Support

Cookies laten u deze website vlot gebruiken. Deze cookies verzamelen geen persoonsgegevens. Meer informatie